Voor het Minifestival aan de Dijk creëerde Maidie een geheel vernieuwd concept voor de avond invulling, beter bekend als het Eten aan de Dijk. Paul Casteleijn vroeg om frisse input voor een diner voor 150 personen. Culinair was het menu zo rond, de rijkdom van het natuurgoed bood voldoende oogst om 4 gangen te ondersteunen. Beeldend en op ervaringsniveau werd door een symbiotische samenwerking met Paul Casteleijn en Stichting Volle Maan het gehele menu naar een hoger niveau getild. Uitgangspunt was theater, Maidie ontwierp een eetbaar decor, het eten op basis van je emotie in plaats van wat je ziet, ze betrok spelen met je eten en improvisatie bij een gerecht en de grote afsluiting was het eetbaar kostuum. Elke gang kreeg een invulling op niveau. Van gedichten en levensvragen tot 'De vis wordt duur betaald' uit het toneelstuk Op hoop van Zegen van Herman Heijermans.
De gasten werden verdeeld in 3 groepen van 50 personen, zij rouleerden onder leiding van hun groepshoofd door het landschap, elke gang werd dus 3 keer uitgeserveerd. Het dessert was voor alle 150 gasten tegelijkertijd in de 17de eeuwse schuur. Alwaar Tineke Blok schitterde met haar zang, terwijl de gasten haar de kleren van het lijf aten.

Foto: Melanie Samat. Na het zien van 'De vis wordt duur betaald schoven de gasten per 10 aan tafel in een uit gemaaide cirkel in het hoge gras. De somberheid van de akte werd vertaald naar emoties die aansluiten bij het stuk; verdwaald, jaloers, angst, maar ook lust en liefde maakten deel uit van het menu. Op het bord vertaalde dit zich naar gepocheerde scholfilet, mosselen, saffraanmayonaise, gestoomde venkel, pittige pistou, broccoli en een frisse salade.

Foto: Melanie Samat. Na het zien van 'De vis wordt duur betaald schoven de gasten per 10 aan tafel in een uit gemaaide cirkel in het hoge gras. De somberheid van de akte werd vertaald naar emoties die aansluiten bij het stuk; verdwaald, jaloers, angst, maar ook lust en liefde maakten deel uit van het menu. Op het bord vertaalde dit zich naar gepocheerde scholfilet, mosselen, saffraanmayonaise, gestoomde venkel, pittige pistou, broccoli en een frisse salade.

Foto: Melanie Samat

Foto: Melanie Samat

Foto: Melanie Samat

Foto: Melanie Samat

Foto: Melanie Samat. Rabarber- en kweeperengelei uit de boomgaard, heerlijk zoete druiven uit de kas van het natuurgoed en hazelnoten en walnoten die door iedereen zelf gekraakt mochten worden.

Foto: Melanie Samat. Rabarber- en kweeperengelei uit de boomgaard, heerlijk zoete druiven uit de kas van het natuurgoed en hazelnoten en walnoten die door iedereen zelf gekraakt mochten worden.

Foto: Melanie Samat. Hier konden de gasten spelen met hun eten: tangram puzzels van fruitleer. Smaken als conference, japanse wijnbes, kweepeer en blauwe bes combineerden fantastisch met de verschillende kazen.

Foto: Melanie Samat. Hier konden de gasten spelen met hun eten: tangram puzzels van fruitleer. Smaken als conference, japanse wijnbes, kweepeer en blauwe bes combineerden fantastisch met de verschillende kazen.

Foto: Melanie Samat. Wild Vleesch verzorgde de bief fumée tijdens de 'vleesgang'.

Foto: Melanie Samat. Wild Vleesch verzorgde de bief fumée tijdens de 'vleesgang'.

Foto: Melanie Samat. Tineke Blok die 'Why don't you take all of me' en andere toepasselijke nummers uit haar repertoire ten gehore bracht, terwijl zij door Maidie werd ontdaan van haar kostuum en de gasten zich zondigden aan haar naaktheid.

Foto: Melanie Samat. Tineke Blok die 'Why don't you take all of me' en andere toepasselijke nummers uit haar repertoire ten gehore bracht, terwijl zij door Maidie werd ontdaan van haar kostuum en de gasten zich zondigden aan haar naaktheid.